• Welcome to DreamDTH.com - an online community for the television and tech enthusiasts!

    Please Register or Login yourself to ask a question, participate in a discussion.

Kashish News challenges Tata Sky RIO in TDSAT following disconnection

Status
This article is in the series TDSAT
Kashish News challenges Tata Sky RIO in TDSAT following disconnection
Kashish-News-dropped-from-Tata-Sky-platform

Delhi: The Telecom Disputes and Settlement Appellate Tribunal (TDSAT) on Wednesday directed Tata Sky to file its reply to Kashish News petition in TDSAT within 3 weeks, as prayed by Tata Sky. The service provider had on last Sunday disconnected the broadcasters channel from its platform. Kashish News had been available on the service provider's platform for a long time.

Submissions made in front of the court reveal that the channel was discontinued from Tata Sky's platform as the broadcaster had not yet accepted to sign the RIO agreement with Tata Sky as required under the new Interconnect Regulations,2017. As a result, the distribution of the news channel was disconnected since 29.06.2019.

Counsel for Kashish News argued that the target area for the petitioner’s news channels should confine to Bihar and Jharkhand then only it can survive otherwise it may lose on account of lack of Pan India penetration. Tata Sky's counsel submitted that on a DTH platform it has no option but to treat the target area even in respect of Kashish Developer's channels as a Pan India channel. Given the legal issues involved which have to be resolved the court gave Tata Sky time to respond. After the implementation of the new Tariff order, this case is first of its kind filed in front of the tribunal.

Kashish-News-challenges-Tata-Sky-RIO-in-TDSAT-following-disconnection


The broadcaster's prayer for interim relief will be heard on the next date. In the meantime, it will be open for the broadcaster to approach Tata Sky with appropriate application and necessary details and the same shall be considered by Tata Sky in accordance with the law. Next hearing in the case is scheduled in the last week of July.

The channel is the first media venture of Kashish Developers Pvt Ltd, owned by Mr Sunil Chaudhary. Kashish News was also available in the basic FTA package of Tata Sky which contains 100 channels. Following its disconnection, Sadhna News had taken its place in the basic FTA package.

On accessing older versions of documents uploaded on the DTH operator's website, it has come to light that the channel was classified as a Hindi News channel by the service provider prior to its disconnection. Other channels which have specific target areas in the Hindi belt have been classified as Hindi Regional channel.
About author
Basil
First of DreamDTHs columnists. Covering Media and Entertainment in India.

Article information

Author
Basil
Views
492
Last update

More in DTH News

More from Basil

Share this article

Top Bottom

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock